Hovedlaget

Dombås IL har et styre for hovedlaget, i tillegg har hvert underlag egne styrer. Representanter for underlagene er med i hovedlaget.

Dombås IL ble stiftet i 1926, og er et fleridrettslag som har som hovedmål å tilby barn og voksne aktivitet på alle nivå. Vi har rundt 250 aktive medlemmer, som på ulike måter gjør det muleg for oss å drive et idrettslag vi kan være stolte av. Og vi er avhengig av engasjerte voksne og ungdom som bidrar på dugnad, trening og arrangementer hele året. Vi legger vekt på trenere, lagledere og andre aktører som har ansvar for barn og unges aktivitet er dyktige både sportslig og menneskelig Er du interessert i å bidra - ta kontakt med aktuelle underlag eller hovedlaget.

Dombås idrettslag er opptatt av at idrett skal være gøy, uansett nivå og ferdighet. Vi fokuserer på breddeidrett, og på å legge til rette for aktiviteter i et godt miljø for barn, ungdom og voksne. Vi har flere kjente nasjonale og internasjonale stjerner i både vintersport og sommersport som vi er stolte over har representert Dombås Idrettslag. Vi har arrangert konkurranser på nasjonalt nivå, blant annet Norgescup og NM i skiskyting.

Samarbeidet med næringslivet i Dovre kommune er viktig for idrettslaget. Dette samarbeidet gjør at vi er i stand til å lage arrangement til nytte og glede for de som støtter oss, og gjøre området kjent gjennom omtale og media.

Økonomisk støtte kommer godt med, da det koster å vedlikeholde anlegg, ha arrangement, kjøre skiløyper og opprettholde snøproduksjon. Snølagringsprosjektet gjør at vi har mulighet for å trene på ski allerede i oktober.

Verdifulle medlemmer

Dombås Idrettslag er ikke et kommersielt treningssenter. Derfor er vi avhengige av at medlemmer av idrettslaget ønsker å bidra. Det kan være alt fra å møte på dugnader, til å komme med forslag og innspill til styret om aktivitet.

Vi i Dombås Idrettslag er stolte av alle de frivillige, og uten dere hadde vi ikke hatt et strålende anlegg for ski og skiskyting, et treningsanlegg for våre stjerner innenfor freeski og snowboard eller en rykende fersk fotballhall. Uten de frivillige sin innsats vil idretten forsvinne.

Bli med i et aktivt og positivt miljø for alle i Dovre kommune og nærområdet!

Anlegg

Våre anlegg er Dombås skiarena og kunstgresshallen på Myra stadion. I tillegg bruker vi Moskushallen på Dombås skule og jibbehallen i Romsdalsvegen 120 til innetreninger. På Dombås har vi svømmehall, treningssenter, og den Dovre ungdomsskule/videregående skolen har et godt utstyrt treningsrom tilknyttet gymsalen.

Styret hovedlaget 2020

Leder: Erik Vadet , 948 62 376 ,erikvadet@gmail.com