Dombås skiarena og Myra stadion

Vi har en moderne skiarena med rulleskibane, standplass og tidlig snø. Løypene legges allerede i oktober, og sesongen varer normalt til april. Klubbhuset kan leies til bursdager, møter og innetrening. På Myra stadion leier vi ut kunstgresshallen og klubbhuset.

Myra-9.jpg

Dombåshallen

Vi hadde offisiell åpning av Dombåshallen søndag 7. oktober 2018. Hallen er flittig brukt av egne lag, men vi tar gjerne imot lag som ønsker å trene.
Hallen måler 46 meter x 66 meter og har kunstgress som dekke. Banestørrelsen er på ca 38 meter x 58 meter. Like utenfor er det et topp moderne oppvarmet klubbhus med vann og toalett.
På ene langsiden planlegger vi tribuneplass til ca 200 tilskuere, samt fire store lagerboder.
Hallen er egnet til mange ulike type aktiviteter, både sportslige og utenomsportslige.

Eksterne leietakere:

1. Hele hallen:

• 700,- pr time.

• 4.400,- pr dag (inntil 8 timer).

• Større enkeltarrangement 9.500,- pr helg/arrangement.

2. Halve hallen:

1. 500,- pr time.

2. 3.500,- pr dag (inntil 8 timer).

3. Større enkeltarrangement 6.500,- pr helg/arrangement.

Andre grupper i DIL

1. Hele hallen:

• 500,- pr time

2. Halve hallen

• 300,- pr time

Trening på Dombås skiarena

Fasiliteter

Vi har fem fine smøreboder med ventilasjon og varme for utleie. Kafeteria kan også leies til innetrening og samlinger. Om sommeren ligger 3 kilometer med topp rulleskiløype klar til bruk. Gjennom hele vinteren er løypenettet preparert med topp løyper. Vi har flere mil med i hovedsak klassisk spor, men også flere kilometer med skøytetrase i løypenettet når det er snøforhold til det.

Kafeteria kan også leies til bursdager, konfirmasjoner, møter og jubileer.

Tidlig snø sikrer tidlig sesongstart

10 000 m3 snø ligger trygt lagret i vårt unike snølager og venter på å bli kjørt ut i løypene på skiarenaen. Det gjør at vi kan garantere langrennsløyper i oktober. Løypen som åpnes først, er den som brukes som rulleskiløype om sommeren, pluss strafferunden og en ekstra sløyfe.

Vi legger skøytetrasse med klassisk spor ved siden av. Løypene holder høy kvalitet, og vi gjør vårt beste for at de skal være i topp stand fra klokken 08.00 om morgenen.

Se mer på dombasskiarena.no

Grupper

Det er normalt ikke nødvendig å bestille treningstid. Ved stor trafikk kan det bli nødvendig å regulere treningstider. Arenaleder vil i tilfelle regulere dette. For overnattingstilbud i Dovre, se dombasskiarena.no

Løypestatus