Skirenn og klubbløp

normal-kvinner-20130320-22.jpg

Siste nytt

Skirenn, karusellrenn og større arrangement i regi av Dombås IL langrenn og skiskyting.

Dombås skiarena

Rulleskiløype, moderne standplass og skiløyper fra slutten av oktober hvert år. Topp preparert løypenett for klassisk og skøyteski hele vintersesongen.

Vi har lang fartstid som arrangører av store og små skirenn og konkurranser. Vi har flere ganger arrangert Norgescup i skiskyting for junior og senior, og arrangerte også Norgesmesterskap i Skiskyting i 2013. Dombås skiarena har etter utbygging over flere år blitt et topp moderne anlegg, som huser fritidsløpere og eliteløpere gjennom hele året.

Tidlig snø

Ved hjelp av et helt unikt kjølelager sparer vi på “snøen fra ifjor”, og sikrer slik 3 kilometer med skiløyper fra oktober hvert år.

Årlig velger flere norske klubber og skilandslag å legge sesongens første trening på snø til Dombås skiarena. Vi har godt samarbeid med lokale overnattingssteder som tilbyr gode pakkeløsninger for klubber og lag.

Løypekart-01.png

Løypestatus